Friday, December 28, 2007

En julklappsparad!!!

Årets julklappar betstod av örngott som lilleman ritat på med textilpennor, MYCKET lyckat!

Alla blev jätteglada så jag kan varmt rekomendera denna idé till fler "pysselmammor". Första bilden visar en baksida, de varierar en del men så här stog det på de flesta.

Detta första är Agnetas örngott, högst upp en rabatt med frön och lingonträd, till höger och i mitten längst ner: kylskåp för blomförvaring, till vänster en blomkran och det blå sträcket runt alltihop är för att det är inne i ett växthus!
Vilken fantasi!
Nästa är morfars, helt tydligt en lastbil!


Sedan har vi Lennarts, en bil kan man ju se med en lång antenn på för det har Lennart för han är radioamatör. Till vänster är "Överlida-tornet", lilleman åker på semester med mormor och Lennart till Överlida varje år och där finns en stor mast som de brukar gå till, därav denna på örngottet. Lägg märke till att bilen har dragkrok...



...för här kommer mormors örngott och det är då husvagnen som ska kopplas ihop med Lennarts bil! (är han ovanligt smart min son, eller?)


Nedan ser ni Rogers örngott, det visar huset där farmor och han bor, man ser deras fönster och balkong med detaljer, veven till höger är för att få ström i huset, ganska fiffigt i dessa klimathotstider, vá!?


Här kommer farbror Jonnys, han jobbar med att tillverka bultar så här är hans maskin.


Och så farmors, hon stickar ju en hel del så här har katten Tusse fått tag i ett av nystanen och lekt med!


Farfar fick sitt örngott innan jag hade fotat men jag kan berätta att det var tre motorsågar på det, och staket!
Vi har hållit på med dessa ända sedan tidigt i höstas bara för att inte Fabbe skulle tröttna men ändå var det två som gjordes på julafton resp. juldagen! Så mitt råd är : -börja i tid!
Jag köpte vita örngott på IKEA och textilpennorna på Panduro, det var ganska drygt att fixera dem för man skulle stryka på motivet i två minuter och det är ju ganska stora grejer. Jag undrar om "någon" har fixerat på annat sätt typ i torkskåp, eller nåt för vitsen är väl att det ska bli riktigt varmt? eller? Nån därute som vet??






No comments: