Monday, March 17, 2008

Lagen om alltings jävlighet

Den lagen lyder vi under just nu.

Jag jobbade HELA förra veckan, det var typ rekord. I går hade vi en trevlig eftermiddag med Aloe Vera-party här. I natt kl. 12.00 började eländet.

Fabian kommer till vår säng, och han rapar på ett bubblande sätt... "vad var det? -vill du kräkas?" frågar jag. -"nä, det tror jag inte" svarar Fabian. Han vänder sig på mage och blääää hela kudden full! BINGO!!!
Ja ja det är ju bara att ta tag i saken, fixa hink etc. Som den flinka husmoder man är stoppar jag raskt kudden i tvättmaskinen för här gäller det att vara snabb -tvättberget kommer att växa fort den närmaste tiden det vet man ju. Så långt allt väl. Ungen kräker och jag torkar, ger vatten och tömmer hinkar. Ungen måste på toa -självklart det kommer från alla håll!
När jag ligger i sängen känner jag hur fel någonting är... tvättmaskinen låtere inte som den ska... j-vla skit! Kudden är ju full med dun, och det är ett litet hål i ena hörnet!

RÄTT GISSAT! -hela maskinen full i dun, maskinen kan inte tömma, fan fan fan.

Ja så nu på morgonen har "Hisings rör och krök" varit i farten och rensat silar och slangar och gud vet vad. Nu kör jag första maskinen för idag, vi får väl se hur det går. Jag har en del att tvätta om jag säger så.

No comments: