Wednesday, September 29, 2010

Käkar och växer, käkar och växer...

...det är vad Robis sysslar med just nu. Nu kan hon vända sig på riktigt och i morse låg hon på mage i sängen. Det är ju inte att rekommendera enligt gällande praxis, men hur får jag henne att förstå det?
Hon har alltid velat sova på mage men hitills har ju vi "bestämt" åt henne och lagt henne på sidan, på rygg vill hon inte alls ligga. När hon väl somnat har hon kunnat rullat till ryggläge men att somna på rygg har verkat vara obehagligt för henne.
Nu måste man börja oroa sig för att hon ligger på mage, hur farligt är det egentligen? Nån som vet?

4 comments:

Vi! said...

Hej, allt bra med er? ni är välkomna den åttonde på treårskalas om ni vill. Noel har fr 6mån sovit på mage o iom det ävn hela nätter. Andningslarm rekommenderas ju jämt. Vi har aldrig haft ngt iom att då har han varit så stor att han kunnat förflytta sig själv. Hopas att klädkartongen kom til användning iaf, fast det är kanske urväxt nu. kram

Vi! said...

Jag menar den nionde såklart, på lördagen

CeciliaB said...

Hej!
Vi kommer gärna, vilken tid?

Jag kanske inte behöver oroa mig så mycket med sovningen då?

Kläderna har vi haft stor nytta av, du får tillbaka lite urväxt när vi kommer på kalas!

Vi! said...

Jag tror vi sagt vid halv två