Tuesday, May 15, 2012

Gnällvarning!!

Ni som inte vill läsa gnäll kan sluta nu...

...jag ska gnälla om feber, hosta, snuva och ont i öronen samt att det trycker över bihålorna så fort jag ens tänker på att böja mig framåt. 

Jag blir GALEN!!!

Nu har det hållt i sig sedan i onsdags eftermiddag och jag ser knappt någon ljusning alls. Inte blev det bättre av att prata med bemanningen idag, (jag skulle egentligen jobba i morron men det går ju inte...) hon som svarade i bemanningen sa att många var sjuka på detta sätt just nu -"och jag har hört att det är lätt att sjukna om" säger människan! Va f-n!!
Ska man först vara dödssjuk i över en vecka och sedan börja om igen!!

Sedan pratade jag med en på avdelningen där jag skulle varit -" barnens dagmamma verkar ha samma, hon sa att det var det värsta hon varit med om"  Jo tack! Jag har iofs haft riktig influensa två gånger och det var liiite värre för då hade jag mer ont i kroppen.
Men nu orkar jag ju ingenting! Tänkte idag att jag skulle behöva lite frisk luft så jag gick ut i trädgården och tittade lite på ogräset, efter tio minuter var jag andfådd, så jag gick in igen...

Det ser inte särskilt ljust ut just nu.

Men nästa vecka då ska jag vara i toppform!
Då ska ju hela klassen på "skolresa" till Gerlesborg, hela veckan!!

Och på torsdag är det vernissage på stadsmuseét i Eskilstuna, jag hoppas jag kan åka dit!!
De har hängt utställningen idag och det har varit pressvisning. Spännande!!

Hoppas ni klarade av gnället, jag ska nu självmedicinera mig med en näve piller i varierande färg och form, nässpray och hostmedicin. Sen ska jag gå och lägga mig med hopp om en bättre dag imorron!

No comments: