Saturday, June 22, 2013

Glad midsommar


Hoppas alla ni hade en trevlig midsommar igår, det hade vi. som vanligt firade vi den i pappas och Agnetas stuga och i år kunde vi sitta ute och äta hela tiden!!
vanligtvis är det ju lite ute, lite under tak, lite ute igen, och infravärme på slutet.

I år fick jag även till det med en krans till Binis, det har varit en plan i tre år nu...
Men nu tog jag ner ambitionerna lite, jag hade ju sett framför mig en krans med "riktiga" blommor ex. prästkragar och rödklöver. Men nu struntade jag i det och gjorde fantasiblommor istället och då blev jag fort klar!
Lilla damen blev mycket nöjd och hade den på förskolans firande i torsdags och även igår.

Mönstret är mycket simpelt, jag virkade 6 fasta maskor i ett band till det var lagom runt huvudet och sedan gjorde jag en blomma (samma runt hela) men med olika garner och färger. Sydde fast dem. Klart!!
Blommönstret har jag hittat i någon bok en gång och skrivit av, ta ett du gillar bara.

Lycka till

No comments: