Thursday, April 19, 2012

Dagens hetta


 När lilla snuttan vaknade i morse var hon varm som en nygrillad kyckling, och det fick mig att tänka på het mat...
Jag gillar att kolla in hyllorna med "världens mat" när jag handlar, det är ju så fina burkar! Men jag vet ju inte vad de innehåller så jag vågar inte köpa, oftast. Men när jag läste lite recept på webben och googlat lite så kom den här söta lilla burken upp som en ingrediens i Pulled Pork, jättegott!




Därför tordes jag köpa den, men nu har jag inte lagat Porken sedan jag köpte denna.
Men förra veckan skulle jag göra köttfärssås och då tänkte jag att NU ska det ska det ske -burken skall öppnas!
I mitt svaga minne hade jag för mig att hela burken skulle användas i Porken men eftersom barnen skulle äta k-såsen så tog jag bara halva... vilken tur!

Det var *!#*!-starkt!!!
Barnen kunde definitivt inte äta och nästan inte jag heller.
Snoret rann och jag svettades, men det var lite gott iaf!

Så detta är ett tips till den som gillar STARK mat.

Kan nog med fördel användas för att fördriva bakterier i magen oxå...

Det värsta var att Fabbe hade en kompis som skulle äta hos oss, och han var den som först smakade och fick känna på styrkan. När jag träffade honom igen härom dagen hade han bara en sak att säga till mig: TNT!

Men burken är ju söt iaf!


2 comments:

Efwa - Medea said...

Harissa brukar jag köpa och ha i köttgrytor eller köttfärssåser. Men jag tar nog en matsked ungefär. Här i Frankrike finna burkarna med plastlock som går att försluta med och då håller ju sig det som blir över till nästa gång.

CeciliaB said...

Tack!
Jag ska ta lite mindre nästa gång, det gav ju en bra smak iaf så det gäller väl bara att inte överdosera.
/Cecilia