Tuesday, April 3, 2012

Soffans nya kompis





När vi hade yllebroderi härom veckan, gjorde jag denna kudde.
Jag började med det runda broderiet, jag hade ingen plan med det utan gjorde helt enkelt en fransk knut och fortsatte runt om den.
Tillslut tyckte jag bara att den var klar, då började jag fundera på vad det skulle bli, väska var jag inne på ett tag, sedan pulsvärmare, men tillslut ville jag göra ett fodral till en kudde vi har i soffan som varit på väg till sopen ett par gånger bara för att den var lite ful...
Jag hittade några tyger som passade i färg och sen började jag göra en skiss på hur fälten skulle bli. Efter många omflyttningar i tygerna kom jag till detta resultat. Jag broderade även tre små hjärtan som jag fäste på en bit riktigt blankt tyg det blev en bra kontrast.
Färgen är lite missvisande, åtminstånde på min skärm, den går i vinrött i verkligheten. Jag är mycket nöjd med resultatet!
Lärare i denna kurs var Carina Marklund, en mycket duktig textilkonstnär.

Det enda kruxet är att nu ser vår soffa ännu sunkigare ut...

2 comments:

Vi! said...

Supersnygg!!!

CeciliaB said...

Vi: Tackar allra ödmjukast!

Jag är ganska mallig själv faktiskt...