Tuesday, July 17, 2012

Jag som inte kan...

...virka!


Nu när Robis vill leka i sitt rum behövs ju lite mer lekmaterial. På många bloggar som jag tittar in på virkas det för fulla muggar, små söta figurer och fikabröd mest. Men jag har alltid hävdat att jag inte kan virka.

Till slut tog nyfikenheten över och jag letade fram lite garn och en virknål, jag hade brunt och gult garn hemma. Spagetti var ju inte så svårt, bara långa "ormar" av luftmaskor men köttbullar var ju lite svårare. Men med hjälp av olika bloggar med mönster och guldgruvan youtube kunde jag göra ett gäng bullar!!

Idag kände jag mig så säker på min nya förmåga att jag på egen hand gjorde prinskorv! På bilden syns en men sedan dess har jag gjort en till, jag säger som Jim Carey i CableGuy : "there´s no end to the possibilitys"

Verkligen kul att prova något som man inte trodde att man kunde!

Nu när jag har denna förmåga så efterlyser jag garn som passar till olika sorters mat! Och flera tips om vad man kan göra oxå!

Nu gör det ju inget om det regnar resten av sommaren...



...NEJ bara skoja, klart jag vill ha sol, man kan väl virka utomhus...

5 comments:

Karin said...

Hej!
Tycker din "mattallrik" ser riktigt bra ut, bra gjort om det var första försöket. Kul med en prinskorv också. Ägg har jag mönster på om du behöver men stekta ägg kanske blir roligare att leka med. ha det bra, Karin

CeciliaB said...

Karin: Tackar och bockar!! Jag är sååå mallig, nu har jag gjort ett par jordgubbar oxå! Helt utan mönster, det är mycket lättare än jag trodde.
Äggmönster vill jag gärna prova, Robina älskar ägg, eller "dej" som hon säger om ägg.

Karin said...

Hejsan igen! Bra att du hittade äggmönstret, jag har mönster på små söta körsbär och lite andra frukter också, Karin

Cicci/Trollmor said...

Läckert! Va' duktig du är! Kraaam!

CeciliaB said...

Cicci: Man tackar!