Sunday, May 26, 2013

Grattis alla mammor!!

Själv är jag nu även fjärilsmamma!

Vi har ett projekt i klassen där vi beställt fjärilslarver som har vuxit och blivit puppor, och för att de inte skulle "kläckas" i skolan när ingen var där så tog jag med dem hem under helgen.
Och igår blev det en fjäril!
Det var fem puppor totalt så det är fyra kvar, nu hoppas jag att de inte "kläcks" för det är ju roligare om barnen är med.
Tanken var att jag skulle hinna med att filma så barnen fick se hur det gick till, men jag sprang och tittade i buren då och då hela dagen igår och helt plötsligt var där en fjäril! Så det går nog ganska fort, idag kollar jag ännu mer och jag vet inte om jag har tid att fira mors dag ens...

För er som vill läsa mer om detta kolla på Hands-On Science jag ska se om jag kan ta någon bild och lägga upp sen.

Nu måste jag ut och kolla dem igen!
Vi hörs...

No comments: