Sunday, May 19, 2013

Pingst

Jaha nu har det varit pingst...

Det har helt gått mig förbi, troligen eftersom "vi"* inte har ledigt imorron.

*iom att jag har jobbat halva yrkeslivet inom vården vet jag att inte alla automatiskt har ledigt bara för att det är en röd dag i almanackan, men i mitt nuvarande yrke så har jag ledigt röda dagar.

Varför firar man pingst?
Ingen aning!

tänker inte ta reda på det heller, inte just nu iaf.

Jag har ägnat denna dag åt att gräva i trädgården, blanda kompost i landen och rensa ogräs. MASSOR av ogräs!
Jag har en stor rabatt som inte blivit skött ordentligt på tre år =sedan vi fick Robina. Men i år finns inga ursäkter, hon är nu så stor att hon roar sig själv med att cykla runt runt på trallen, vore kul med varvräknare där för hon kör hur länge som helst.

Träningsvärk i baklåren kan jag redan känna, undrar hur det känns imorron.
Den som lever får se, eller känna...

No comments: