Wednesday, October 16, 2013

Katt i tratt

Just nu har vi en katt i tratt här hemma...

Förra måndagen när jag kom hem från jobbet såg jag att Snorpan inte kunde gå på ena baktassen, jag befarade att hon blivit påkörd. Vi bor ju på landet och ganska många tror att svenska rallyt äger rum här utanför dagligen...
Jag ringde direkt till Strömsholm och fick komma in akut, mamma fick komma hit och vara barnvakt tills Conny kom hem, 21.30 åkte jag från djursjukhuset, utan katt. Hon var röntgad men de kunde inte riktigt se vad som hänt så hon blev kvar för att en ortoped skulle titta på henne dagen efter.
Så på tisdagen fick jag ett telefonsamtal... det var hälsenan som gått av till två tredjedelar... det går att operera... annars... ja, ni fattar, jag vill inte ens skriva alternativet.
Så jag sa ja till op. och fick hämta hem henne på onsdagen. Nu har hon gipsat bakben (det är egentligen inte gips utan något hårt plastmaterial) och ska hålla sig lugn och inomhus, byta "gipset" varje vecka i ca 6-8 veckor.

Joråsåatte...

Det blir ingen solresa i vinter precis...

Men kattan mår bra, förutom att hon är helt uttråkad och inte alls kan förstå varför hon inte får hoppa upp på stolar och köksbord.

Det var en liten rapport från mig!

No comments: