Wednesday, October 23, 2013

O-ordning

Är det bara jag som inte hittar gamla bilder i mina mappar, hur jag än letar?

Jag letade efter några fina höstbilder som jag tog förra hösten för att lägga upp här men de verkar helt försvunna.
Någon som har bra tips på hur man kan arkivera sina bilder så att man lätt hittar dem igen?
På ett sätt var det ju "bättre förr" bilderna framkallades och kom in i album, då visste man var de var iaf.

Nu när "man" tar 50 kort på en enda svamp för att få den perfekta bilden, och inte raderar de man inte är nöjd med så har "man" ju en ansenlig mängd bilder att leta bland... eller är det bara jag??

Visar en bild jag hittat på nätet istället, som inte har det minsta med hösten att göra. Jag berättade om denna på ett släktkalas jag var på häromsistens eftersom min moster kör ett liknande fordon...
Denna vore väl något att komma med på campingen i sommar?



2 comments:

Sofia said...

Hehe, känner igen det där, därför döper jag mina mappar väldigt detaljerat, typ "2013_10_31 Skogstur svamp fika hos mamma på kvällen egen tårta"

Då blir det i alla fall sökbart
;-)

CeciliaB said...

Åh, det var väldigt detaljerat, får börja med det jag med. Men om jag känner mig själv så blir det nog inte så...

/Cecilia