Monday, April 9, 2007

Jaha, då var det dags, min första blog....

Det känns ganska pirrigt, jag har tänkt länge på att skaffa en egen hemsa eller blog. Jag brukar mest bara svansa runt bland andra och läsa, men jag tycker det känns lite tokigt då ingen kan kolla vad jag är för en. Sen hittade jag på en blog häromdagen- "det finns en term för mig, eller sånna som jag" lurcher tror jag det var!
Aj aj aj, jag vill inte vara en som andra retar sig på. Två val finns -sluta läsa andras bloggar eller gör en själv!

Ja, resultatet av omröstningen ser du här!

Åh herre guuud, vad ska vi med en till blog till när det redan finns massor??
Vad ska den där mörten skriva om då?
Allt och inget antar jag, som de flesta.

Och namnet då var kommer det ifrån?
Jag har haft många smeknamn genom åren bl.a. "mörtöga" som senare blev "mörtis", det var min bonusbror som gav mig det namnet och hur han kom på det vet jag inte... efter en sen kväll på krogen kanske...

Jaha, har du hittat hit så är jag glad, och om du hittar hit fler gånger blir jag ännu gladare!
Ha dé
mörtis

No comments: