Thursday, April 26, 2007

Trädgårdsdax

Skulle ut i rabatten för att klippa rosorna idag, hittade en del som jag tänkte visa här.

Först mina söta Backsippor!
De är ljuvliga, och det roliga är att efter de blommat färdigt så ser de jättekul ut, visar det sen...



Sedan här nedan, en Pion som jag flyttat. Det ska ju vara svårt säger de som vet, men det visste inte pionen (och inte jag heller) så den växer fint på sitt nya ställe, trots att det bara är en fjärdedel av den ursprungliga plantan, och det ska också vara svårt -att dela dem. Tur man inte vet allt innan man sätter igång!!



Men sen hittade jag dessa kryp! Liljebaggar!!!
Trädgårdssäsongen har knappt börjat och redan var det MASSOR av dessa avskyvärda småkryp på mina Kungsängsliljor och Krolliljor!
Jag jagade rätt på så många som möjligt av krypen och deras ägg och har nu oskadliggjort dem. HA!
Är det nån som har nåt superknep så tar jag tackamt emot det!
Själv handplockar jag, klämmer ihjäl och lägger i påse som jag knyter massor, i fall de ändå tänker ta sig ut. Sen kastar jag dem i soptunnan. Brukar inte använda bekämpningsmedel men skulle kunna tänka mig att göra det i fallet med dessa terrorister!




No comments: