Thursday, May 24, 2007

Hemma igen! - ännu tröttare

Ja, nu är det äntligen gjort!

Lilleman opererades igår morse (tog bort halsmandlar och polyper) och vi har sovit kvar en natt på lasarettet, idag fick vi åka hem.
Det var ingen pigg krabat jag hade igår inte, först bråkade han en del när narkosen gick ur, då fick han morfin och grejer så han kunde somna. Det var tur att både jag och Conny var med på uppvaket man hade haft svårt att hålla i honom själv.
Sov sen hela dagen och var bara vaken en halvtimme då och då. Under eftermiddagen och kvällen (sluta läs här om du är kräsmagad) spydde han gammalt blod som luktade ve och fasa! Drack bara lite vatten och försökte äta en Piggelin, det slutade med att Piggelinen stod i ett glas och smalt så drack han den sen.

I samma rum som 0ss låg en till fyraårig pojke som gjort samma procedur så de spydde i kapp.

Idag vaknade Fabbe kl 05.00, jag försökte få honom att somna om men det gick inte, han ville ha yoghurt. Då fick han det.

Så idag har de lekt en hel del, han och den andra pojken, David.
Vi fick åka hem vid lunchtid, då kom Conny och hämtade oss. Idag är han nästan som vanligt, har ont förstås men kan leka och prata.

Men jag är SUPERTRÖTT, de hade fotöljer som de bäddade ut åt oss mammor, inte det skönaste jag sovit i precis. Och så har man ju haft öronen på helspänn hela tiden för att inte missa en "kräka". Hoppas jag får sova inatt!

2 comments:

Mulin said...

Skönt att Fabbe börjar att krya på sig. Och skönt att ni är hemma, hoppas att han piggnar på sig mer och mer fort!

Anonymous said...

Skönt att höra att allt gick bra! Hoppas att han piggnar till snart! Saknar dej!Kram, Cicci