Sunday, June 3, 2007

Åååhh Härliga Söndag!!!

Vilken härlig dag!

Sol hela dan´och inget inbokat, vi har skrotat runt på gården hela tiden. Farfar kom över en sväng och blev kvar på lunch helt oplanerat, precis så som jag vill att det ska vara!

Jag har hunnit rensa ogräs i och runt min stora rabatt! Fabbe har hjälpt till!

Fabbe har använt sin nya skruvdragare och skruvat bort plankorna på tre gamla stolar som jag ska slipa och måla stommarna på och sedan sätta dit nya plankor. Han är ju sååå nöjd när han kan och får vara med och göra "riktiga jobb".
Helst ville han att jag skulle klippa gräset utan uppsamlare så vi kunde kratta och "jobba på riktigt" som han sa. -"Jag tycker det är bättre när vi jobbar tillsammans med riktigt jobb".

Så då blev det ju bra med stol-arbetet sen.

Men han blev trött och la sig på markan och skruvade och sa -"om jag somnar här så väcker ni mig sen" och -"min kropp är trött".

No comments: