Saturday, August 18, 2007

Aldrig mera M

Jag är osams med bokstaven M. Kan vi stryka den ur alfabetet?

Har ju tidigare berättat att jag håller på att sy i randigt tyg, och som ni ser på bilden blev det bokstaven N. Till en liten tjej som heter Nelly. Fine!



Bara det att hon har en lillasyster som heter Molly, som då givetvis i rättvisans namn bör få en M-kudde. Jag har sytt om M-et två gånger och har nu sprättat upp det igen!

Jag får ta nya tag imorron IGEN(!) när det är dagsljus, så kanske har har en rimlig chans att lyckas denna gång. Men jag säger bara: -Om någon önskar en bokstavskudde till sitt barn, döp då inte barnet till något som börjar på M, eller W för den delen heller.

Ivar är ju ett fint namn!
Eller Ingeborg!
Ingvar.
Ingalisa.
Ingemar.
Iréne.

Vill bara tillägga att Nelly blev jätteglad för sin kudde, hon har fått den idag när vi var där på kalas, Molly får ge sig till tåls ett tag till. Men jag LOVAR att göra den färdig!

1 comment:

Anonymous said...

Oj vad Du pysslar vännen!!!
Kram kram
/S