Sunday, January 20, 2008

Återträff med en kär vän

Äntligen har jag haft återträff ned en mycket kär gammal vän, som börjar bli lite rasslig, nämligen: min symaskin!!
Jag läser ju en hel del sybloggar här på nätet och där brukar de räkna upp sin maskinpark... jag har bara EN symaskin och den är så gammal att jag inte törs berätta det. Den syr iaf raksöm, zickzack, elastisk söm och lite sånna vanliga sömmar. Man kommer långt med den, men jag vill ändå ha fler maskiner, en overlock och en broderimaskin vore inte helt fel! Och så massor av TID till att sy också, så där ja, nu har ni min önskelista...

Idag har jag knopat ihop detta:



Tygblöja, eller?


Näää, en halsduk!
Lilleman har en snusnäsduk som han brukar ha i halsen, men den sitter ju inte kvar så bra och jag vill ju inte att han ska vara helt bar även om det inte är så kallt. Fuskpolo vill han inte ha och det får inte sitta åt för hårt. Då kom jag på idén att sy kardborreöppning på en fleece-snusnäsduk!
Det blev ju suveränt! Jag gjorde en till mig själv också när jag ändå höll på.
Jag har använt en billig fleecefilt från Rusta, då slapp jag kanta, men det behövs väl inte på fleece i alla fall men det blev ju en snyggare kant på detta viset, tycker jag.

No comments: