Monday, November 5, 2007

Rädd för livet...Livrädd...?!?!?!?

Lugn bara lugn, ni kan alla numera känna er helt säkra i min närhet.
Jag har idag gått en tre och en halv timmes lång kurs i livräddning!

Alltså hjärt-lung-räddning, så ni får f-n inte blöda!!!

Nä, allvarligt det var bra att friska upp minnet lite, räknade efter och det var tydligen 15 år sedan jag sist blåste luft i en docka...
Fick godkänt iaf, men nuför tiden måste man gå en fortsättningskurs varje år om man ska kunna kalla sig livräddare, men ett år har jag ju på mig nu då iaf.

Det enda problemet är ju att om jag själv tuppar av då??
Vem kan rädda mig? (om jag är på jobbet kan alla, men där är jag ju inte 24-7...även om det känns så ibland)

1 comment:

CeciliaB said...

Om jag ska få några kommentarer så är det bäst jag skriver dem själv...

Bara någon timme efter det att jag skrivit detta inlägg kommer ett mail i "lådan" med instruktioner på hur man kan rädda sig själv om man känner att man får en hjärtattack!!
Och det kom från en kompis som inte har adressen hit till bloggen! så hon visste inte vad jag skrivit!
Ganska coolt!