Thursday, August 21, 2008

Nu börjar det närma sig!!!

Ja, herreguuuud!!! Bara EN vecka kvar!!!!
Det har ju varit så långt borta hela tiden, men nu är det helt plötsligt nära... hua...

Jag har iaf fixat lite mer nu, jag har köpt skor, "hålla-in-magen-grej" och nya örhängen idag. Snart är man klar med inköpen, om jag inte hittar någon väska så får det gå ändå, eller är det någon som kan låna ut en liten nätt aftonväska??

Det var lite oplanerat att vi skulle åka in till stan idag, men jag är glad att vi gjorde det. Jag skulle egentligen ta bussen från jobbet men jag är lite harig att åka buss när jag aldrig gjort det förut så jag frågade helt sonika en mamma som hämta barn om hon skulle till stan "-Nej, men min man ska. Du kan åka med honom."

Jag jobbar på den klart bästa avdelningen!!

ALLA kategorier!!!

Vi är en stor familj...

Tack snälla för skjutsen.

Snabbt som attan hittade jag "hålla-in-grejen" men sen var det dags för skor... puh... när man har storlek 42 så är det inte kul att prova skor! Jag tittar in i alla skoaffärer i centrum, de stora kedjorna, ingen har ett enda par i storlek 42. Och det vimlar av folk så det är inte så lätt att fråga om råd heller.

I bakhuvet hade jag skoaffären "Forsgrens" jag hade hört att de hade stora storlekar där, men jag har alltid tänkt att "de är väl svindyra" men jag gick dit idag. Kosta vad det kosta vill, nu SKA jag ha skor!

Och tänk vad skönt: man går in i en affär två trevliga damer säger "-vill du ha hjälp?" "-Ja, jag behöver nog det" svarar jag "jag har storlek 42 och ska på bröllop."
Efter att ha frågat om hur klänningen ser ut och ungefär vad jag vill ha så plockar ena damen fram två alternativ (varav jag kan få in foten i båda) den ena sitter perfekt! Hon tar fram maken och jag bara ler!!! Vilka sköna skor!! Och de ser nästan precis ut så som jag tänkt mig!!
På prislappen: 700kr, inte dyrt för sköna skor egentligen men... då säger damen "- det är halva priset på dem." "-nu blev de ÄNNU skönare" säger jag.

Jag är sååå nöjd!!!

Men jag är ganska snurrig nu, och det lär bara bli värre under veckan så räkna inte med att jag kan hålla en vanlig konversation ens...

1 comment:

Anonymous said...

Vet preciiiis hur det är! Vilken tur du hade! Kolla i min blogg! Jag har nåt åt dej!