Sunday, September 28, 2008

Alltid redo!

Idag har vi varit på scouterna och gjort rårakor, enligt Fabian så smakar det som pannkakor och vi måste göra sådana hemma!

Det har visat sig att de gulliga ulliga kaniner vi köpte har förvandlats till grävande utbrytarkaniner. De har grävt en tunnel under sitt hus och kommit ut i gräsmattan utanför. Vi har lagt över galler och en lövkorg, vilket har resulterat i att det plötsligt sitter en kanin i en uppochner vänd lövkorg och undrar hur sjutton hon kom dit! Då får vi lägga på lite mera galler över gången och flytta lövkorgen en liten bit till.
Hur länge vi orkar hålla på med detta är oklart, men alternativen är inte så lockande... instängda kaniner eller rävmat... Att gräva runt hela inhängnaden och sätta ner nät i backen är inget vi har tid/ork/lust med just nu iaf.
Tips mottages tacksamt!

När vi ändå är inne på kaniner vill jag puffa för en tjej som tar hand om kaniner som ingen vill ha längre och omplacerar dem i nya hem, vi hade tänkt ta kaniner därifrån innan vi fick tag i de vi har nu. Så letar du/ni efter sällskap så kolla hennes sida hon verkar mycket seriös, jag har pratat med henne på telefon också och fick ett bra intryck.

1 comment:

♥ Medea ♥ said...

Jag börjar samla ihop mig för att skicka min PIF-present =)
Jag har inte din adress men maila den till mindotterojag (at) gmail(.) com

/Efwa