Thursday, September 11, 2008

Det blev en lyckodag idag!!

Man är ju inte van vid att 11:e september är en bra dag men det blev det idag, för mig iaf.

Min kaleder har varit spårlöst försvunnen en längre tid. Jag har ju inte behövt den under sommaren och inte i augusti heller för det enda jag skulle tänka på då var ju "bröllopet". Men nu när jag vill boka in grejer så hittade jag den inte. Jag har letet i precis HELA huset (utom kastrullskåpet), på jobbet, i bilen, you name it, jag har letat på massor av konstiga ställen. Utan resultat, inte helt utan resultat, jag har ju fått lite städat på köpet... det är ju bra...

Så jag hade bestämt mig att idag ska jag köpa en ny för jag slutade tidigt. Fine!
Men när jag gick till bilen från jobbet så ställde jag in en hink bakom förarsätet, och då såg jag att på sätets rygg fanns ett fack! Hmm, där har jag inte kollat... BINGO! Där var den!!!
Tack för det televerket! (för er yngre så är det fd. Telia, och meningen förekom i en reklamsnutt, just i TV-reklamens början)

Och där hade den legat ett tag... Den var "markerad" på vecka 27! Alltså har den varit borta i 10 veckor! Ett helt sommarlov...

Den stackaren behövde väl vara ledig får jag anta.

No comments: