Friday, March 26, 2010

Man undrar...

... jag har ju en massa tid att tänka nu och med feber och annat så snurrar det väl lite väl mycket ibland... Men så här har jag tänkt:
Det verkar ju så viktigt att barnen får lära sig om Jesus i skolan, Fabbe vet att vi firar jul för att han föddes då och påsk för att han dog/uppstod då (inte för att han fattat det där med "uppstod" för man kan ju inte börja leva igen när man väl har dött! eller hur mamma??) Nej, JAG tror inte på det iaf.
Men igår var det Maria bebådelsedag, och då är min undran... fick de lära sig vad som hände igår då? att hon blev "bebådad"?? Detta lämnar en hel del funderingar hos mig.
Vi firar alltså att en kvinna för 2000 år sedan hade ett utomäktenskapligt samlag som ledde till att hon blev gravid, och att hon vid tillfället måste ha varit berusad eftersom hon menade att det var gud eller en ängel som gjort det!?!? Och vi känner ett behov av att fira denna händelse genom att äta VÅFFLOR?
Det finns ju massor av killar som tror sig vara guds gåva till kvinnor även idag och flera av dem är säkert ute och raggar varje helg och de får säkert till det då och då.

Borde vi äta våfflor oftare?

Nån mer som funderat på detta??

1 comment:

Anonymous said...

Jaha, ehhe... Upptäckte att jag lämnat kommentar på fel blogginglägg. Men det kanske inte gör något, du känner ju mäj - blir det fel så blir det fel och det blir det ofta(st)! Kram igen / A-K