Sunday, October 28, 2007

I´m back!

Hello, hello!

Nu har jag kommit ifatt lite, tur man fick en timme extra idag.

Vi åkte till Ullared i fredags kl 07.00 på morgonen och kom dit ca 15.00. Chekade in i stugan och sedan : SHOPPING!!!!
Det var ganska lagom med folk så där på eftermiddagen och kvällen, jag handlade allt det jag hade tänkt ut innan då. Affären stänger 20.00 så då åkte vi tillbaka till stugan och åt mat och visade varandra vad vi fyndat...
GeKås öppnar kl 07.00 på lördagar så vi gick upp kl 05.30 och åt frukost (se tidigare inlägg) jag var något trött därav den suddiga bilden...
När vi kom till butiken var det ingen kö så det var bara att knata in, kl 09.00 var vi klara och ställde oss i kassakö. Då var det pintjockt med folk! Kön utanför var hur lång som helst och de släppte bara in fler när det gick ut några andra, tur att jag hade handlat det mesta dan före, det blev lite till på lördan´oxå förstås...

När vi kom ut gick vi till skoaffären och jag köpte fodrade stövlar till Fabbe, vi tog varsin varmkorv sen åkte vi hemåt. När vi åkte var kön om möjligt ännu längre och hade jag kommit dit då hade jag inte ens ställt mig i den!

Vi var väl hemma vid 17-tiden så jag köpte med mig pizza hem för man har ingen lust att ställa sig och laga mat efter en sån tripp.

Jag handlade för totalt ca 3000 pix, resan med bensin och boende kostade 335 spänn och jag har köpt alla vinterkläder (ytterkläder) till Fabbe plus "vanliga" kläder så jag tycker det var en bra resa! Nästa år behöver jag tre andra att åka med eftersom jag bara var "inhoppare" i det här gänget.
Nån som vill????

2 comments:

Anonymous said...

Jag är på!!

S

CeciliaB said...

Bra!
Jag tror inte det ska vara nåt problem att bli fler heller, men vi ska åka tidigare tycker jag typ i slutet av september.